hemma igen

Ja då var man hemma igen då. Har ju bott ute hos mamma en vecka i storvreta. Har haft det helt underbart där ute! Ville nästan inte åka hem :p Dom får gärna åka bort igen =) Har legat ute och solat på gräsmattan, haft vänner på besök och haft filmkvällar mkt trevligt. Var bara in till stan två ggr för att vattna mormor och morfars blommor. Lucas har stormtrivts där ute oxå! Han har fått lega ute i vagnen och sovit på dagarna, och han har sovit hur bra som helst! Svalt och skönt för honom! Här hemma går det inte så bra för honom att sova ute på altanen. Ska prova det igen nu när han har blivit van med det.

Ja nu har jag några jobbiga dagar framför mig :s Ska försöka få Lucas att somna utan att jag sitter vid hans säng och väntar. Känns som om han är så pass stor nu och ska klara det. Dagtid går det bra men på kvällen vill han inte vara med på det alls. Han ska få fasta tider på kvällen oxå när han ska sova. Tror att det kan hjälpa lite oxå. Dagtid har han fasta tider han sover. Håller på att kämpar med det nu. Han somnade men nu har han vaknat och skriker så fort jag lämnar rummet. Väldigt påfrestande! Men jag ska klara av detta! Jag vet att det går, jag ska inte ge upp! Han är såå jäkla envis (men jag är mer envis) har han väl börjat skrika så slutar han inte. Han kan skrika tills han knappt kan andas. Läskigt! Känner han att han är på väg att somna så måste han göra nått, typ spotta ur nappen eller sätta igång och skrika. Han ger inte upp heller förns jag sitter där bredvid sängen och väntar tills han somnat. Snart sätter jag mig där jag klarar inte av att höra hans skrik. Han skriker som om hela världen rasat samman, det skär i hjärtat! Och tårarna bara sprutar på honom. Inte vad en mamma vill se, man vill se sitt barn skratta och vara nöjd. Nu hör jag hur han ligger där inne och suckar för att han har gråtit så mkt. Var nyss in och lyfte upp han och då kom världens rap upp stackarn! Så nu har han lugnat ner sig. Låter faktiskt som om han är på väg att somna. Har bara tagit 1 timme och 30 min...



En väldigt liten och arg Lucas som inte vill sova själv! Där är han bara 6 dagar gammal.

Nu ska jag ha lite Ida tid och hoppas på att Lucas verkligen sover nu!

Bye Bye

Kommentarer
Postat av: Emme

Du är en super bra mamma Ida, förstår att det är tungt o jobbigt ibland säg till om du vill ha hjälp med nått =) kanske kan ses nått nu i veckan o ta en cigg stund och bara snacka lite?

2009-07-21 @ 22:55:17
URL: http://emmeslemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0