hitta en lite rolig grej =)

Graviditeten

*Vilka/vilket var ditt favorit plagg?
Mina mammabyxor och långa tröjor
*Vad var din/dina favorit rätter?  ingen speciell mat direkt
*Vad var dina/din favorit dryck?  ramlösa pga halsbrännan
*Vad tyckte du inte om? skinkmjukost
*Vad var du mest sugen på? det blidde äpplen men det skulle vara royal gala
*Hade du halsbränna? JAAAA det hade jag. riktig jobbig halsbränna kunde inte äta allt
*Hade du foglossning? kände av det lite i början av graviditeten
*Hade du sammandragningar? ja det hade jag
*Mådde du illa? nej bara två ggr
*Vilken sovställning var bäst? på vänster sida! bara då jag inte kände av halsbrännan eller blodtrycksfallen

*När var din BF dag? 12 mars 2009

*Gick du över tiden? nej Lucas kom 9 dagar för tidigt
*Hur mycket gick du upp i vikt? 14 kg
*Hade du mycket vätska i kroppen? mot slutet fick jag lite mer
*Hur var ditt psyke? jodå det gick att leva med
*Gnällde/klagade du? lite grann då :p men det gör väl alla
*Vad trodde du det var för kön?  magkänslan sa att det var en pojke
*Visste du vad det var för kön? japp och min magkänsla hade rätt
*Var du rädd för något? ja för förlossningen
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? jag hade inte målat upp nån bild över den för jag visste ändå att det
                                                                                    inte skulle stämma
*Hur ser du på graviditeten idag?  kan faktiskt sakna att vara gravid =)


Förlossningen

*När började din förlossning?
 3 mars 05.25
*Hur började den? jag kände en smäll och så börja det sippra vatten efter 45 min börja värkarna
*När åkte du/ni in till förlossningen? kl 8.00
*Varför? hade värkar med tre min mellanrum och så hade jag gult fostervatten
*Vem/vilka åkte du in med? Mathias (Lucas pappa)
*Fick du/ni åka hem igen? Nej var öppen 4 cm när jag kom in och hade två min mella värkarna
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Akademiska sjukhuset
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Mathias
*Tog du nått smärtstillande? Epidral och bäckenbottenbedövning. Lustgasen funkade inte för mig
*Vad tyckte du var jobbigast?  När krystvärkarna kom
*Var du rädd för något? att krysta för det gjorde så ont därför fick jag bäckenbottenbedövningen
*Hur lång tid tog det? det tog 8 timmar. Han var ute 13.22 samma dag
*Hur ser du på förlossningen idag? rätt så positivt. jag har inte blivit så skrämd iaf att jag aldrig vill göra om det


här är mitt lilla mirakel bara några timmar gammal =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0