läggdags?

Jo egentligen så är väl det så. Men Fredrik jobbar natt, jag har så svårt att komma i säng då. Är inge kul att ligga där själv. Tur att jag har Lucas som kommer krypandes över till mig =)

Idag har jag varit in till Barnens hus och fixat min vagn (eller Lucas vagn) ena hjulet hade gått sönder men nu är det fixat.

Yasmine var här och åt pannkakslunch med mig och Lucas. Var mkt trevligt =) Hon är så fiiin med sin goa bebismage!!! Men blir lite arg på hennes mini där inne för så fort jag ska känna hur h*n sparkar så slutar h*n. Jag får inte känna. Fast har fått känna två sparkar tror jag =) Är så härligt!!!

Från en sak till en annan. Alla ni där ute med ett åringar, eller ni som haft ett åringar, ska dom vara trotsiga redan nu? Lucas trotsar mig så in i nordens. Han har så mkt hyss för sig, ibland är han till och med elak. Han kan titta på mig argt och sen slå till mig, när jag säger ifrån då blir han tokledsen och går där ifrån och skriker och surar ett tag. När han tänker göra nått som han vet att han inte får så tittar han på en och gör det ändå. Så rasar hela världen samman när man säger nej. Det här har ju pågott ett tag. Ska det vara så redan vid den här åldern?

Nu måste jag krypa till kojs. Lucas grinar till och från hela tiden så det är lika bra att jag går och lägger mig så kanske han kan sova lite bättre. Mamma gris ;) Men innan ska jag skicka iväg ett god natt sms till min Fredrik =)

God natt på er alla


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är inte riktig trots, det är all nyfikenhet och behov att utforska omvärlden som börjar vid 1 år och sen blir till trots när de närmar sig 2 år.



Att 1 åringar bits/slåss är inte av elakhet utan för dom inte vet hur dom ska uttrycka sina känslor. Rasmus var en riktig huggorm innan han lärde sig sätta ord på vad han ville och hur man visar känslor på rätt sätt.



"Nej Rasmus man ska inte bitas, man pussas och kramas" visade vi honom att man skulle göra istället. Och som du märkt är han ju supergo och pussas och kramas massor nu :)



Skumma bara igenom det här, men de verkar stå lite om hur en 1 åring "fungerar".

http://www.barnsidan.se/cldoc/11.htm

2010-04-23 @ 00:33:00
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: Yasmine

2010-04-23 @ 07:39:32
URL: http://yazmine.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Pannkakorna va verkligen kanon goda gumman! TACK! Och du.. sörj inte för mkt över att Mini slutar sparka när du ska känna =) När h*n kommer du kan du få klämma & känna hur mkt du vill ;)

2010-04-23 @ 07:41:03
URL: http://yazmine.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

usch, ja vad tråkigt det är att sova ensam!

Måste bara fråga, har du gjort designen själ? den var så otroligt fin^^ färgerna på strålarna var ju så underbara! Jättefint:D//Emma.

2010-04-23 @ 07:55:05
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Kate

Ha en bra dag!

2010-04-23 @ 07:55:36
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0