oj oj

två veckor sen jag blogga...

har väl inte hänt så jätte mkt kanske.

Jag har umgåtts med Therese och hennes pojkvänn. Umgåtts med Betsy, städat klädkammaren. Ätit påskmat hos mormor och morfar.

Ja annars har jag varit med min underbara son och min underbara Fredrik!

Lucas är förkyld, är inne på tredje veckan nu. Han var på väg att bli frisk, men tji fick jag. Den här veckan har han blivit sämre. Förkylningen kom tillbaka, diarré (intressant?) och nu feber. Kanske kan vara den där 3 dagars febern han har? Han fick feber i onsdagskväll. Hade 39 grader och alvedonen var slut! Fick sova i bara blöja men herregud vilken jobbig natt det var! Jag tyckte så synd om honom. Han mådde så dåligt och kunde inte sova. Jag försökte så gott jag kunde med alla medel jag hade hemma. Igår gick jag ner till apoteket och köpte alvedon det första jag gjorde. Nu är han lite piggare men har fortfarande feber och snorar och hostar. Magen är inte bra den heller. Natten till idag var väl lite lättare. Aptiten är inge vidare den heller,  men är inte så konstigt. Han lever på blåbärssoppa, nutramigen, fruktsoppa och ost. Smörgåsen vill han inte ha utan bara osten.
Min stackars lilla prins!!!
Vill att han ska bli frisk nu så vi kan göra massa roliga saker!! Han är nog ganska trött på detta hem nu och jag med! Jag försöker så gott jag kan att roa honom. Idag har vi "byggt" med duplo och lagt ner former i rätt hål och dansat och sjungit =)

Jag har lagt undan massa leksaker så att han bara har några stycken framme. Det var för mkt innan, han bara kastade runt sakerna och sen snubblade på dom och lekte med allt han inte får leka med. Men nu kan han faktiskt leka men sina saker =) Innan han hinner ledsna på sakerna tar jag bort dom och tar fram nya saker. Då blir det som nya leksaker hela tiden. Smart va ;)

Nu ska jag torka lite snor och se om han vill sova en sväng. Han behöver det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0