ynklig

ja det är jag just nu =( Är sjuk =(
Har blivit förkyld och det värker i varenda led jag har i kroppen. Har inte kollat min temp vill inte det. Då blir jag bara sjukare.

Igår då ja då var ingen rolig dag. Lucas var jätte dålig kräktes och hade diarré som hette duga (som han haft ett tag nu), rolig info va. Jag var rädd att han skulle ha blitt uttorkad då han inte har velat dricka eller äta på några dagar. Så pratade med sjukvårdsupplysningen och dom tyckte jag skulle åka in till akuten med honom ifall han behövdes vätskas upp. Det gjorde jag. Ringde till Fredrik (som var och skruva cross) men han svarade inte, ringde Mathias men inge svar där heller. Fick lite smått panik för jag hade ingen lust att åka upp själv. Behövde nån som höll ihop psyket på mig. Ringde Yasmine och hon var en ängel och följde med. Lämnade en väldigt god kopp kaffe för min och Lucas skull, tack gumman =)
Satt där i väntrummet i typ två timmar kanske. Lucas hann lägga av en kaskad spya i väntrummet över han själv och över mitt ben och golvet. Känndes inte så fräscht att sitta där med spya på byxorna men what to do. Som tur var fanns det ombyte till Lucas iaf. Fick komma in i ett rum, satt där och väntade. Lucas var toktrött men ville inte sova. Var för mkt nytt. Kan jag förstå för det ända han sett dom senaste 3 veckorna är väggarna till denna lägenhet. Läkaren kom, undersökte Lucas. Läkarens personsökare pep, hon ursäktade sig och sa att hon var ensam på barnakuten och förlossningen. SJUKT!!! Det här kan ta lång tid sa vi till varann men hon kom två min senare. Hon undersökte Lucas lite till och ställde lite frågor. Sen sa hon att Lucas var lite för pigg för att läggas i dropp då han bara skulle försöka riva loss det, för dom ska ligga i 4 timmar. Hon sa att jag skulle tvångsmata honom med vätska. Sen var han röd i vänster öra så han fick kåvepenin (för tredje gången) och så fick han mollipect för sin hosta. Nu jäklar ska han väl bli bra!! När vi kom hem började han dricka vatten som en galning! Det var skönt iaf att jag slapp tvångsmata honom!
Idag har även febern gått ner lite och han har ätit lite "riktig" mat. Framsteg =)

Nej usch nu måste jag sova börjar känna mig ännu sämre så orkar inte avsluta detta så god natt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya på dig, gumsan! Hoppas ni snart blir friska så ni får njuta av det härliga vårvädret!! <3 <3 <3

2010-04-13 @ 17:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0