tar tuppen aldrig sovmorgon?

Varför heter det att man är uppe med tuppen? Han tar väl oxå sovmorgon nångång eller?

Igår när jag skulle sova låg jag och tänkte på ett blogginlägg jag skulle skriva, det vart sju mil långt. Sen helt plötsligt sov jag. Får se hur mkt jag kommer ihåg idag.

Sitter här med datorn i knät, Lucas smyger runt den och är jätte sugen på att trycka han med men han gör det inte =) Han tar fram handen mot datorn tittar på mig och skakar på huvudet, han vet att han inte får. Min duktiga kille. Allt kämpande med att han inte får leka med datorn har gett utbetalning nu woho =)
Nu gick han till sina leksaker. Jag får inte leka med honom, sätter jag mig på golvet då kommer han av sig helt och antingen går därifrån eller kryper upp i knät på mig och slutar leka, men ibland får jag =)

Igår var det ett års kontroll för min stora kille! Allt såg bra ut, han blev godkännd. Var även vaccination. Hans pappa var med igår oxå. När han lämnade rummet när det var sprutdags så blev Lucas JÄTTE ledsen!! Slutade inte gråta förns allt var klart och pappa kom tillbaka. När pappa skulle åka och jobba igen vart Lucas jätte ledsen igen! Han tycker om sin pappa! Efter våran diskussion i lördags så börjar jag se en förändring. Han försöker tror jag. Vi får se hur det går, men just nu känner jag att ensam vårdnad inte är aktuellt. Lucas tycker så mkt om sin pappa. Det skär i hjärtat att se han bli så ledsen när han går. Jag hoppas att det var ett wake up call att Lucas behöver honom. Nog om det.

Igår var Lucas SÅÅÅÅÅÅÅ trött. Efter maten igår var det bara att göra han redo för sängen. Kl 19 sov han. Han brukar somna vid 20-20.30. Vaknade nångång fram till 22. Sen sov han till 07.30. Vi gick upp vid åtta. Jag börjar se en vändning natte tid!!! Han sover bättre!! Det är innan jag går och lägger mig som han kan vakna. Sen händer allt mer sällan att han vaknar när jag gått och lagt mig. Har ställt hans säng bredvid min och tagit bort ena långsidan så han kan krypa över till mig när han känner för det. Det funkar SUPER!!! Han kryper över till mig bara på morgonen nu när han har vaknat. Väldigt mysigt att vakna av att han kommer och lägger sin kind mot min =)

Nu kan han inte hålla sig borta från datorn mer. När jag säger nej åt han då blir han arg och går på datorn ännu mer. Så nu lägger jag ner. Får blogga om allt annat en annan gång.

bye bye

Kommentarer
Postat av: Teri

Skönt att det går bättre för er om nätterna! Här är det tvärt om nu! haha! Dom kanske håller på att byta? ;) kram!

2010-03-10 @ 10:13:06
URL: http://tisismy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0