åhh

jag känner mig så huslig =) inte idag kanske men man kan ju inte ligga i varje dag. både i söndags och idag bakade  jag bröd. och städat och donat har jag gjort. okej brödet i söndags blev inge bra men det igår blev jätte gott =) ska baka några fler och frysa in medans jag har ångan uppe men tar det imorgon eller nått. behöver en paus annars kommer jag nog aldrig mer vilja baka :p
förbereder mig för framtiden kanske haha

insåg en sak idag. att på fredag är det exakt tre månader kvar. hjälp! ah iaf enligt ultraljudet. nej men längtar så otroligt dit! inte till all smärta utan när allt är klart. det går upp för mig lite då och då att det faktiskt är på riktigt. mer och mer nu faktiskt. hittade ultraljudsbilderna här om dagen och blev tårögd när jag titta på dom =) virrig som jag är hade jag ju självklart glömt vart jag lagt dom, men nu ligger dom på ett bra ställe där jag inte kommer glömma bort dom.
det har börjat sparkas mot revbenen nu oxå. än gör det inte ont men det är en lite obehaglig känsla. men ler ändå för det mesta när jag känner det. mest är det väl för att då vet jag att vilden är vid liv. det är något jag oroar mig för ganska ofta. en vanlig oro kanske?
nu börjar föräldrarna ute på förskolan se oxå och frågar. och alla säger att "du är ju så liten fortfarande" när dom får höra vilken vecka jag är i. det är nog bara jag som tycker att jag är stor haha är ju inte van att ha en mage ivägen när jag ska göra saker som tex böja sig ner, det är bara att glömma. 
Emma skulle låna några jeans av mig. hon kan inte ha sina längre och jag kan inte ha mina så en sån snäll syster som man är :p fick hon låna jeans av mig. det slutade med att hon lånade 7 par av mig. behöll några par själv. och så har jag ju två par mammajeans nu hahaha
idag har jag haft känslan hela dagen att nu kommer ungen. men så är det inte, får allt vänta tills åtminstonde januari om den ska ut tidigare.
kan inte tiden gå fortare!!!!!!!!!!!!!!!

skulle ha vikarierat på småbarnsavdelning denna vecka men fick så otroligt ont i ryggen bara efter en dag så fick ta ett vikariat på syskonavdelning istället. det var vänligt av dom!! är på min gamla avdelning där jag jobbade förut så känner alla barn och kan rutinerna i sömnen i stort sett =) vikarierar för min kära mor som fortfarande inte är bra i sin stackars fot som hon stukade.

haha måste bara berätta en rolig sak. Idag när vi var ute på gården stod jag och pratade med en ny som börjat på avdelningen (på min gamla tjänst) han kommer inte från uppsala, norrköping tror jag det var. men i alla fall när vi står där så kommer det en pojke fram till mig och säger att det var ett annat barn som lipades åt han. då sa jag att det var ju inte snällt och om han inte vill att de barnet ska göra så åt han så får han säga det till det andra barnet. om barnet fortsätter så kom tillbaka så kan jag prata med barnet. pojken springer iväg. och den nya killen tittar på mig med konstig min och frågar vad pojken sa. jag berättade och visade och trodde att han inte hade hört. då säger han jaha jag trodde det andra barnet grinade och blev chockad över vad du sa till pojken. jag skrattade gott åt det för han visste inte att lipa betydde att sträcka ut tungan åt någon. haha där han kommer ifrån säger dom bara sträcka ut tungan. hahaha
men nu vet han vad det betyder om något barn kommer och säger det till honom. så det inte behöver bli missförstånd haha

oj vilket långt inlägg det blev. men idag var det roligt att blogga. visste inte alls vad jag skulle skriva när jag började men kännde att jag ville blogga, fick mkt sagt =)

kan bidra med en bild på något oxå. var länge sen jag la upp någon bild. alla bilder hamnar på facebook. men ska kolla om jag hittar någon rolig =)



det blev en bild på min älskade lilla Vivi!!!
vi tog bort henne 28 augusti i år. men hon fick leva ett långt och lyckligt liv =)
hon föddes 4 mars 1994 så fick njuta av hennes sällskap länge. ni kan ju räkna ut själva hur länge hon var våran familjemedlem.

nu är det tack och hej för mig ikväll!!
kram på er alla goa människor där ute =)


Kommentarer
Postat av: lillstrumpa

Vivsan är världens finaste!!

2008-12-15 @ 20:55:16
Postat av: lillstrumpa

kul när folk fattar fel. haha!! det var faktiskt roligt.

2008-12-15 @ 20:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0