värsta kvällen i mitt liv

Ja det var det igår kväll!!!
Jag ska berätta vad som hände...

Lucas låg och sov i vagnen som stod i hallen. Jag var i vardagsrummet. Jag hör att han låter konstigt. Går dit och kollar, då ligger han på mage i vagnen med ansiktet rakt ner i madrassen. Jag löft upp honom, då var han alldeles blå om läpparna, krampade och kippade efter andan. Min första tanke var att lägga honom i knät och dunka lätt på ryggen (man ska göra så på småbarn ifall nått fastnat i halsen) när jag gjorde det så kom det en ordentlig kräka upp. Sen började han andas normalt, så slapp öva mer på mina kunskaper i första hjälpen. Men han var inte kontaktbar på typ 5 minuter. Hans ögon bara snurrade runt och han fäste inte blicken nånstans. Jag försökte prata med honom och knäppte med fingrarna framför honom men inget hjälpte. Men tillslut började han komma tillbaka. Ringde till Mathias i panik och bad han skynda sig hit. Sen var det bara att åka in till barnakuten. Där gjorde dom rutinundersökning på han och tog lite prover. Han fick även klyx, för magen har inte riktigt funkat som den ska. Sen får vi beskedet att dom vill att lucas ska ligga kvar över natten för observation. Sagt och gjort vi fick traska upp en våning och läggas in. Natten gick bra, han sov genom hela natten han var helt slut stackarn. Sen på morgonen kom läkaren in och kollade på honom. Senare på dagen fick vi tid för ultraljud av hjärnan och eeg. Allt var precis som det ska. Vi fick åka hem på permission över natten. Vi ska tillbaka till kl 9 imorgon bitte och prata med läkaren. Men funderar allvarligt på att åka upp nu för Lucas bara skriker och skriker. Vet inte vad man ska ta sig till. Tur att Mathias är här. Nej nu ska jag ta och disskutera lite med mathias här

Kommentarer
Postat av: Emme

Oj oj deet var inge kul stackars liten tur att du är en sån bra mamma som vet vad som ska göras =) Hoppas han är bättre, tänker på er kram

2009-08-21 @ 01:02:15
URL: http://emmeslemme.blogg.se/
Postat av: linda

åh gumman, tänker på er! kram

2009-08-21 @ 10:04:37
URL: http://tabortallaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0