helt otroligt

Jaa det är helt otroligt!!!
Datsunen har blivit klar och så hade jag besiktning den 8 juli, men så satt jag och kolla igår fm och det fanns en i enköping 15.20. den tog jag. Var tvungen att stressa sen när det var dags att åka of course.. Planeringen och tiden hade skillda åsikter. På  väg ut så upptäcker jag att jag glömt plånboken.. MORR!!! Så jag ringde fredrik som hade ibizan och där i låg min plånbok. Han hade hunnit ut på motorvägen mot knivsta.. Men då var han så snäll och åkte runt på nå sätt och hamna vad grillbyrondellen. När han ändå var där så fick han följa med till besiktningen =) Väl där springer jag och knappar in regnr.. Jag var så jäkla nervös.. Jag tänkte att dom kommer garanterat slå ner på avgasvärdena, skyltbelysningen och att det inte kommer nån spolarvätska ifån torkarna. Ja och så trodde jag det var en massa annat fel. Men hör och häpna den gick igenom!!! Dom påpeka bara skyltbelysningen. Men nu får den rulla ett år till =))
Tack Fredrik för att du tog dig an den där bilen =))
Och Tack Gripen, Marcus, Veronica och Lillen för att ni hjälpte till att få ut den där jäkla bilen till knivsta =)

Ja få ut bilen dit var ju en historia för sig oxå.. oj oj oj.. Det hela började med att bilen skulle ut till skyttorp för att lagas. men den gick inte att köra för all bromsvätska som hälldes i hamnade på golvet.. Då var det bara att försöka få tag på en trailer. Ringde runt lite och tillslut fick vi tag i en. Fredriks granne hade en. Ringde killen i skyttorp och berättade läget, han blev inte så jäkla glad. så fredrik sa att han kunde hjälpa mig. Så då skulle den till knivsta istället. På väg ut till knivsta så möter vi betsy på tycho heden. Ringer upp henne och säger att hon kan åka till shell för arvid och sofie var där så hon hade nån att prata med (hon är stockholmare) Så tack arvid och sofie för att ni var barnvakt åt betsy :p
Hämta kärran in till stan hämta datsun ut till knivsta lämna datsun in till stan äta sen hem sova. 4 timmar tog det med den där jäkla bilen men nu rullar den =))

Herregud så mkt historier jag har med den där bilen.. Men jag gillar den ändå =)


Kommentarer
Postat av: linda

den är ju så snygg! :D

2009-07-02 @ 15:36:46
URL: http://tabortallaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0