aldrig mer sig likt

Har inte bloggat på ett bra tag nu men det har lixom dykt upp lite andra saker som gått före min blogg :p
Lillkillen i magen fick för sig att titta ut förra tisdagen =) Riktigt trevligt att han ville komma! Som man har längtat! Jag trodde aldrig att han skulle komma. Bara för att jag så gärna ville att han skulle komma så trodde jag att jag skulle gå över tiden, men han kom 9 dagar tidigare.

Jag hade tur med förlossningen. Det tog 8 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Spenderade bara 5 timmar på förlossningen. 3 timmars värkarbete hemma.
3 mars kl 13.22 kom han, vägde 3560 g och var 49 cm lång. Jag trodde att han skulle vara mindre då min barnmorska sagt att han skulle vara väldigt liten. Men han var normalstor. Han måste ha legat ganska långt in mot ryggen för jag hade inte så stor mage.
Jag har haft sån tur! Jag gick upp 14 kg under graviditeten. Typ allt satte sig på magen, det var dom sista veckorna som benen börja svälla. Så fort han var ute så var nästan hela magen borta iaf halva. Och benen blidde normal stora igen. Nu har jag inte alls mkt mage kvar, och mina ben känns smalare än dom någonsin varit. Men kan vara för att jag inte är van att se dom sådär. Provade mina jeans i lördags, mina jeans som jag hade innan jag blev gravid, och dom satt hur bra som helst =) 4 dagar efter förlossningen och jag kommer i mina jeans jag är hur glad som helst =) Inte en enda bristning har jag heller. Men nästa graviditet kommer jag nog inte ha sån här tur, då kommer det bli värre än värst tror jag. 
Nej nu ska jag se om jag kan sno lilla Lucas av Mathias en stund :p Fast dom ser ut att ha det så mysigt där i soffan så han får nog ligga kvar. Ja just det Lucas ska han heta btw.



Här är min lilla prins med sina runda söta kinder =) 6 dagar är han på bilden

Nu ska jag sätta igång en maskin tvätt
bye bye everyone =)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Underbart att höra lite av dig här. Och det låter som förlossningen gick bra ändå med smärtan och sånt. Puss på er

2009-03-11 @ 12:34:22
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: linda

han är så söt! :)

2009-03-11 @ 13:44:29
URL: http://tabortallaord.blogg.se/
Postat av: Camilla

Han är ju så himla söt!!! Snacka om bra graviditet, en annan kommer nog aldrig komma i sina vanliga jeans! Puss på dig gumman!

2009-03-11 @ 14:08:55
Postat av: Anonym

GRATTIS!

Han är verkligen en kopia av Mathias! Lika som bär!

2009-03-11 @ 19:02:17
Postat av: Kim

grattis till lillkillen, jätte fin :-)

2009-03-17 @ 11:39:45
URL: http://frobec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0