...

har verkligen inte haft tid och ork att blogga...

Jag har problem =( Lucas vill fortfarande inte sova i sin säng.. Han somna helt själv en gång, det var i måndags tror jag. Har säkert hänt nån enstaka gång till, men inget som jag minns...
Jag vet inte vad jag ska göra för att få han att somna själv igen?!? Det har varit såhär nu i snart 3 mån... Det tar på mina krafter.. Visst han har fått två tänder och har två på gång i överkäken nu, men det känns som om det är nått annat än tänderna som gör att han inte vill sova... Är det tänderna tycker jag att han borde visa att det är jobbigt dagtid oxå. Men det gör han inte, då är han glada och busiga Lucas =) Visst kan han vara lite gnällig men det är när han är trött eller hungrig.
Jag vet inte hur jag ska göra för att bryta denna hemska cirkel??? Lucas mår ju inte bra av det heller eftersom han inte sover ordentligt... Jag har fasta rutiner på honom, gör sammma sak varje dag..
Så här ser våran dag ut (dagtid kan se olika ut):
Vaknar vid nio, får ersättning om han inte vaknat tidigare och velat ha.
Ligger och myser en stund innan vi kliver upp.
Går upp jag äter frukost och Lucas busar runt.
Vid halv 12 får han gröt (beroende på när han ätit på morgonen)
Vid 12 sover han igen. Sover 1-1,5 h
Sen busar vi och åker ev iväg nånstans.
Vid 15 är det mellis för han
Vid 16 sover han igen. Sover 1-1,5 h
Vid 18 får han barnmat.
Sen är det bustime igen =)
Vid 20 är det bad som gäller
Efter badet är det kvällsgröt
Sen mys i soffan och varva ner
Vid 21 sovdags

Samma rutiner varje dag. Är han super trött så blir det kanske inget bad. Inge kul att bada en grinig liten kille.
Man märker att rutinerna är bra för Lucas för han är trött vid samma tid varje dag, hungrig samma tid varje dag. Han vet vad som ska hända. När han vaknat efter andra luren så står jag oftast och lagar mat då, då får han sitta i sin tripptrapptrull stol och leka lite. Då brukar han sitta och titta mot ytterdörren och kolla om pappa hans kommer snart (han brukar komma vid den tiden) och när han kommer blir Lucas överlycklig =)

Är det nån som har nått förslag på vad jag kan göra??? Han får ligga i min eller mathias famn tills han nästan sover då lägger vi ner han i sin säng, men då vaknar han till och skriker. Har provat lägga honom direkt i hans säng men det går ännu sämre. I min säng kan han ligga själv och somna själv, men vill helst inte att han somnar där, det är ju inte hans säng...
Jag är supertacksam om nån har nå tips och råd på hur jag kan göra!!! Bvc säger bara att du gör rätt fortsätt så, men det funkar ju inte :s Behöver han ännu längre tid på sig??? När jag skulle lära han första gången att somna själv i sin säng tog det tre veckor inte tre månader.. Kanske jag som har för bråttom denna gång???
Jag vet inte har snart inga krafter kvar

Kommentarer
Postat av: MammaBulln

ett tips (har ikke provat själv, bara hört talas om det) http://sv.wikipedia.org/wiki/Fem-minutersmetoden ! kraaam

2009-10-22 @ 16:29:23
URL: http://fruplahn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det så hemskt att ha honom sova i din säng? Det kommer en tid då han kommer vilja sova själv. Varför inte ta vara på den mysiga tid som är nu istället för att oroa sig över vart han ska sova? Om han vill sova i din säng är det antagligen för att han vill ha din eller sin pappas närhet. Vissa barn är så. Men det är väll bara mysigt?

Hade så bra.

2009-10-22 @ 16:36:09
Postat av: Ville

Ja du så är det att ha små kottar !!! Alla mina 10 ungar har fått sova i min säng....jag har fått sova och kottarna likaså.....min lille kille sover i våran säng ännu och det får han göra till han vill sova ensam......jag har sövt dom i famnen och lagt in dom i våran säng.....bebis nöjd = mamma nöjd !! Ha det bra/Mamma10

2009-10-22 @ 16:48:59
URL: http://www.metrobloggen.se/ville

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0