nu är det kväller

Ja snart blir det till att krypa till kojs. Är helt slut. Det är nämligen en ung herre vid namn Lucas som inte vill sova. Nu har Fredrik tagit över. Han somna vid 20 men efter tio min vakna han och sen har han inte velat somna om. Men det är som det brukar vara till och från. Jag undrar när den lilla ska få ordning på sin sömn? Är bättre nattetid nu iaf. Han vaknar inte alls lika ofta, och många ggr så hittar han nappen själv och somnar om (det är oftast den han vill ha när han vaknar).

Jag funderar lite på om han kan ha nattskräck? Såg en dokumentär om det och det var mkt som stämde in på Lucas. Jag har skrivit upp under en veckas tid hur han har vaknat för att se om jag ser nå mönster. Jag ser ett mönster precis när han somnat. Han vaknar 40 min efter att han somnat och gallskriker! Är jätte svår att trösta och få kontakt med. Har läst att man kan väcka dom 5 min innan dom kommer till den där skräcken som gör att dom vaknar. Det skulle hjälpa dom att komma ur denna nattskräcksperiod lite fortare. Värt att prova! Ska köra igång med det nästa vecka tänkte jag och kolla hur det går.

Oj jag tror minsann det är tyst ifrån sovrummet. Ja han sover nu =)

Nu blir det mys framför tv:n med Fredrik innan sovdags!

                                
                                           Fredrik hade knäppt kort på mig och Lucas när vi sov =)


Kommentarer
Postat av: Teri

Jag har en nattlampa ni kan få om ni vill ha! om han tycker att det är jobbigt med mörkret! Tindra har persiennerna öppna när hon sover så det vart för ljust med den oxå! Hon sover bättre med lite ljus i rummet!

2010-04-24 @ 12:06:00
URL: http://tisismy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0