håll i hatten

För här kommer en uppdatering!

Var ett tag sen såg jag. Men det känns inte som om det var så länge sen, dagarna bara rullar iväg.
Jag jobbar och sliter, är så trött på kvällarna därför det inte är så mkt uppdatering här. Har ju en son att roa oxå.
En väldigt envis och trotsig son!!! Jäklarns vilket humör den ungen har. Minsta lilla som inte blir som han vill så blir han TOK förbannad! Men nu har han slutat bitas iaf. Nu slåss han, kastar saker omkring sig och slänger sig på golvet istället.

Ni ska få ett exempel på hur han kan vara. Här om dagen så stod han och slog sin bärgare i vardagsrums bordet. Jag sa åt honom att han inte fick, han slog hårdare. Jag tog bort bärgaren från bordet (är en ganska stor bärgare). Han bryter ihop och gallskriker, försöker ställa upp bärgaren igen men fick inte det. Slänger bärgaren i golvet (så nu funkar den nog inte längre), skriker och skriker. Skriker ännu mer när han tittar på mig. Går och hämtar en hink och en spade, kommer och slår mig med dom. Jag säger ifrån han kastar sakerna och gallskriker. Slänger sig på golvet och ligger där och gallskriker. Men jag ÄLSKAR honom ändå =)

I fredags lyckades jag med nått som är så puckat så det är inte klokt!!
Sen krocken har låset i förardörren gått sönder så den går inte att låsa med nyckel, måste låsa innefrån.
Jag lyckades glömma nycklarna i bilen!!!!! Det var bara klättra in i bakluckan som var olåst (som tur var) Så det löste sig!

I lördags tog jag, mamma och Luas en tripp till thuns och handla kläder. Till Lucas of course. Vi hittade bra mkt =) Så nu finns det en garderob i storlek 86 åt han med =) Han börjar växa ur storlek 80 nu. Usch så stor han börjar bli. Nu måste lite mer byxor och tjockare tröjor köpas in. Sen är det ju vinterkläder och vinterskor oxå. Ett fodrat galonställ vill han ha med. Oj det var några saker kvar... Tur att det inte är någon större panik med vinterkläder.

Att Lucas börjar bli stor märks på många sätt! En grej som han snappat upp är att slänga skräp i soptunnan. Han är så söt, idag när Fredrik och han städa upp i vardagsrummet så kommer Lucas ut i köket (där jag står och lagar mat) med ett papper i handen han går fram och öppnar skåpet till soptunnan slänger pappret tittar på mig nickar på huvudet stänger och går tillbaka. Han är såååå söt man bara smälter när man tittar på honom!
En grej till han gjorde idag när jag var på toa. Jag såg att han gick förbi med nått i handen till köket. Sen kom han tillbaka och såg jätte nöjd ut! När jag gick och titta så var det min (tomma) kaffekopp han ställt på diskbänken. Min duktiga kille!!!
Tänk att han förstår sånt där fast han bara är snart 19 mån.

Nej nu får det vara slut på babblet. Känns som om det inte skrevs nått vettigt alls.

Nu blir det sängen upp tidigt imorgon

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0