ja just ja

så var det detta med blogg ja...

drar lite snabbt om min sommar.
Vi drog till tunisien en vecka och sola och bada och hade sååååå jäkla mysigt! Helt underbart var det där. 38-43 grader varmt och 28 i vattnet.

När vi kom hem därifrån var vi hemma tre dagar tror jag det var sen drog vi ner till skåne. Hälsa på Fredriks släkt. Lucas skötte sig SUPER BRA i bilen både dit och hem. Han gnällde typ ingenting. Det tog ändå 8-9 timmar att åka, med alla stopp.

När vi kom hem från skåne var vi hemma i 3 dagar till sen drog vi till Åland. Lånade min morbrors husvagn som står i Kärringsund. Hade jätte fint väder. Vi badade till och med i det KALLA vattnet. Var inte alls lika varmt som i tunisien :p

Sen var det färdig rest för denna sommar.


Nu har Lucas börjat förskolan. Inskolningen gick jätte bra! Han var så duktig. Mkt stolt mamma! Nu har han gått där i 3 veckor. Han är så trött om kvällarna. Vissa kvällar har han slocknat vid 18 på kvällen och sovit till 7 på morgonen.

Jag har börjat jobba. Timvik ute på förskolan där jag jobbade förut. Känns lite konstigt att inte få vara hemma med Lucas. Känns konstigt oxå att lämna Lucas på förskola för att sen åka till en annan och ta hand om andras barn, inte mitt eget... Men det är väl en vane sak kanske...

Jo förra veckan krockade jag oxå. Inte mitt fel. Jag åkte på en huvudled och så kommer en bil från vänster och ska ut på samma gata som mig. Det är två bilar framför mig, jag åker som tredje bil i "ledet". Dom två första kör förbi sen kommer jag och då kör hon! Rakt in i mig. Förardörren är bucklig och vind, det blåser in och regnar in för den stängs inte ordentligt, framskärmen är bucklig och framdäcket fick en rejäl smäll. Så nu är bilen lite vinglig att köra. Hon såg inte mig. Fattar inte hur hon kunde missa mig. Det var helt klar sikt!!! Jag hade min lilla röda Ibiza och hon kom i en v70. Hon fick knappt nå skador alls på sin bil. Medans min kommer dom förmodligen skrota =( Det kommer vara dyrare att laga än vad den är värd.
Sen igår gick låset sönder på förardörren. Så nu går den inte att låsa med nyckel. Larmet fick frispel oxå. Bilen trodde att den var låst så larmet tjöt sen trodde den att den var upplåst så larmet sluta. Ja så höll det på. Fredrik kom och rädda mig! Han drog ur hornet till larmet så det blev tyst iaf. Sen fick han köra den till knivsta och jag körde hans volvo.
Fredrik kollade i dörren och då är det en "pinne" i dörren som gått av, därför går den inte att låsa med nyckel.
Har förmodligen med krocken att göra. Den går inte bara av hur som helst för den var rätt rejäl.

Oj nu måste jag sluta. Fredrik kommer hem snart måste göra mat till honom ;)

Glad nu sofie ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nja... skulle faktiskt önskat iaf några bilder från Tunisien =P Har ju fortfarande inte sett några alls... =(

2010-09-05 @ 11:37:48
URL: http://sofffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0