dag 6

Min dag

Ja min dag började med att kl ringde kl 6. Var inte alls sugen på att kliva upp!!! Fredrik klev upp jag låg kvar i tio min till. Sen fick jag liv i Lucas (som är otroligt svårväckt) så klev vi upp. Vi åt frukost. Böt blöja på Lucas. Satte på mig ett ansikte. Borsta tänderna. Klädde på oss kläder sen ytterkläder. Så gick vi till bilen. Hann plocka upp lite skräp från golvet i bilen oxå innan vi åkte. Lämnade Lucas på hans förskola. Han var jätte ledsen först. Vägrade komma ut ur kapprummet. Fick bära ut han där i från då blev han arg istället. Fick han att börja leka med djuren innan jag åkte, då vart han glad. Fick till och med en puss frivilligt av han :p Han brukar vara väldigt snål med det.

Ut till bilen igen. Brumma ut till Storvreta till jobbet. Börja kl 8. Var ute i god tid idag faktiskt. Brukar annars få stressa järnet på morgonen. Men nu två morgonar i rad har vi varit ute i god tid, vet inte vad som hänt. Men men bara njuta så länge det varar ;)

In till jobbet sa hej till alla barn och personal. Klädde på mig täckbyxor, kängor, bytte jacka och på med mössa och varma vantar sen ut på gården och leka med barnen. Gick in vid kvart över tio. Hjälpte barnen av med kläderna, böt blöjor. Dukade inför lunch. Hämtade matvagnen, dukade fram maten. Åt mat. Sövde barn. Hade lunchrast. Tog en rask promenad i solen. Tillbaka till avdelningen. Väckte dom som skulle väckas. Lekte, städade, böt blöjor. Dukade mellanmål, åt mellanmål. Dukade av. Barnen börja gå hem. Gick och slängde komposten och alla dagens blöjor. Kl 16 åkte jag hem.

Eller ja hem åkte jag inte direkt utan åkte och hämta Lucas först. Han ville inte åka hem. Men fick han med mig till slut.
Åkte hem. Var hemma vid 17. Värmde på mat till Lucas. Han åt, jag plocka i diskmaskinen och starta den. Satte mig hos Lucas och prata med honom när han åt. Sen tvätta av han, byta blöja sätta på han pyjamas. Gjorde rent hans glasögon. Sen gick vi och titta på Bolibompa. Våran tid på kvällen =) Vi sitter och kramas i soffan och tittar på bolibompa innan läggdags. Riktigt mysigt =) Det var Lucas favoritprogram idag, Rorri racerbil.

Efter det var det läggdags för Lucas. Nattade Lucas 18.30. Satte mig ner i soffan med datorn i knät och tog det lugnt. Sen kom Fredrik hem med hamburgare idag då jag inte orkade laga mat. Åt mat. Sen har jag bara glott tv och surfat, medans Fredrik sovit på soffan. Och nu har jag skrivit allt detta om min dag.

Givande dag va ;)

Nu ska jag in i duschen sen är denna dag slut för mig, blir sängen då.

Natti natt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0